Awards

DE WINNAARS VAN DE 16E EDITIE
VAN DE WEDSTRIJD
BERLIJNSE VERPAKKING | BRUNI GLAS ONTWERPPRIJS

Milaan – 16 november 2022 – 4 min gelezen

BGDA post carousel 1 Nieuws

Voor deze 16e editie zijn er vier categorieën waarin studenten van de belangrijkste designuniversiteiten ter wereld zich bezighouden met de creatie van innovatieve verpakkingsproducten die Berlin Packaging vervolgens op de markt zal kunnen aanbieden: Gedistilleerde dranken, Wijn, Olie & Azijn en Huisgeuren.

Voor elke categorie werden een eerste en een tweede plaats bekendgemaakt, met als laatste de nominatie van een absolute winnaar. Daarnaast werden er drie eervolle vermeldingen en een prijs voor het Beste Grafische Paneel uitgereikt.

CATEGORIE GEDISTILLEERDE DRANKEN:

1e prijs: MESH, door Davide Intravaia ( Polytechnische Universiteit van Milaan)
De fles is geïnspireerd op een 3D polygonale mesh (die in computer graphics een raster voorstelt dat een object in de ruimte definieert). Dankzij de bijzondere driehoekige oppervlakken worden op het oppervlak speciale lichteffecten en lichtbrekingen gecreëerd, zodat het lijkt alsof je naar een prachtig juweel kijkt dat de inhoud van de fles nog beter tot zijn recht laat komen.

2e prijs: RELIC, door Daisy Ruiz (IUC)
Het product is geïnspireerd op een van de grootste Italiaanse kathedralen, de kathedraal van Milaan. De vorm van de fles herinnert in feite in de basis aan het ontwerp van de spitsbogen die typisch zijn voor de gotische architectuur en die de fles een bijna engelachtige vorm geven die het waard is om prominent tentoongesteld te worden in huis.

CATEGORIE OLIE EN AZIJN:

1e prijs: HELEN, door Mercedes Luhaces (UCSF)
Een product dat synoniem is aan eenheid en familie, dat niet geboren is om op zichzelf te staan, maar om deel uit te maken van een gedekte tafel. De vorm van Helen is echt bijzonder: het combineren van twee flessen bootst de vorm na van een druppel olie die ertussen valt, ook het lichaam van de fles wordt gekenmerkt door diagonale lijnen die zinspelen op een zonnestraal die begint bij de vallende schouders en eindigt op de zachte lijnen van de basis. Een vorm die zelfs de meest veeleisende gebruiker kan bekoren.

2e prijs: CARMEN, door Alessandro Ceriani (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Een olieflesje geïnspireerd op de architectuur van het zuidelijke Middellandse Zeegebied, met zijn typische eenvoudige vormen – bijvoorbeeld de klassieke witte en blauwe gebouwen van Griekenland. De fysionomie is dus verbonden met de oorsprong van de kostbare inhoud, waardoor het betekenis krijgt. De vormen zijn eenvoudig maar stevig, verzacht door een vloeiende boog aan de bovenkant en afgerond aan alle kanten voor een elegant en verfijnd resultaat.

WIJN CATEGORIE:

1e prijs: HARMONY, door Mercedes Luhaces (UCSF)
Een ramèfles die “chaotisch en mooi tegelijk” is: de romp begint strak en symmetrisch, met zachte en organische lijnen, maar als je bij het onderste gedeelte komt, verandert alles. Net als wanneer een druppel valt en concentrische golven creëert die zich uitbreiden tot ze verdwijnen, zo geven de harmonieuze lijnen het een beweging die zich uitstrekt tot het verdwijnt in het hoogtepunt van de fles.

2e prijs: DECOLTE’, door Giulia Macchini (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Om haar creatieve reis te beginnen, is de studente uitgegaan van het materiaal glas. Nadenkend over de charme, de elegantie maar ook de kwetsbaarheid, begon ze kromme lijnen te schetsen die de vormen van een fles konden versterken. Zo is dit project ontstaan, als eerbetoon aan wijn, maar ook aan glas.

CATEGORIE HUISPARFUMS:

1e prijs: FUJI, door Pham Minh Phuc ( Münster School of Design)
De vorm doet denken aan een berg in zijn vloeiende, zachte en natuurlijke fysionomie die de geest vervult met rust, kalmte en evenwicht. De sluiting stelt de top van de berg voor, geperforeerd aan de bovenkant om de stokjes in te steken die ook naast de fles in het daarvoor bestemde bord kunnen worden geplaatst. Voor Fuji zijn er veel variaties in materialen, texturen en kleuren die passen bij elke interieurstijl.

2e prijs: GRAMMY, door Maria Cecilia Buonocunto (Polytechnische Universiteit van Milaan)
De studente besloot een kit te maken bestaande uit een fles met omgevingsgeuren en een kaars, geïnspireerd op de vormen van oude grammofoons en vinyls. Indien nodig kan de basis (kaars) worden losgemaakt van de hoorn (lamellenrooster) en kan het ontwerp in zijn geheel worden ontdekt.

Eervolle vermeldingen Engineering:

NEFERTITI, door Giulia Pietracaprina (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Het is een product gewijd aan de wereld van de geesten, geïnspireerd op de warme landschappen van de woestijn, met zijn zachte en welomlijnde duinen.

De naam zelf is een drager van charme en verfijning en herinnert aan een van de belangrijkste en plechtigste personages van het oude Egypte, koningin Nefertiti, de grote koninklijke bruid van farao Achnaton en vertegenwoordigd in een van de kostbaarste kunstschatten.

HAYIM, door Victor Renaud (FS PACK COGNAC)
Gemaakt voor de wijnmarkt, belichaamt de fles het verlangen van de ontwerper om te reizen. Het oorspronkelijke idee is dat van een minimale en eenvoudige vorm die vervolgens wordt verpakt in een envelop die is geïnspireerd op een Koeweitse toren: de envelop vertegenwoordigt een uitnodiging om te reizen, alsof de fles in de zee drijft om een boodschap over te brengen.

Eervolle vermelding voor duurzaamheid:

DRIKO ECO by Agustina Massei (UCSF)
Driko werd gecreëerd voor de categorie Huisgeuren. De vorm is afkomstig van een elegante icosaëder waarvan de perfecte symmetrie verbonden is met heilige geometrie, die kunst, verfijning en strengheid uitdrukt door middel van een harmonie van geometrische spellen. In de eco-versie onderscheidt het zich door de recyclebare verpakking, omdat dezelfde elementen die de fles bevatten vervolgens het gebruik en hergebruik ervan mogelijk maken, dankzij de verschillende sticks die kunnen worden gebruikt voor essences en de multifunctionele container.

Het eerder genoemde MESH van Davide Intravaia werd ook bekroond als Beste Grafisch Paneel.

De algemene winnaar van de wedstrijd, die al is toegekend voor het onderdeel Huisgeuren, is Pham Minh Phuc met het FUJI-project.

OVER BERLIJN VERPAKKINGEN

Berlin Packaging is ’s werelds grootste Hybrid Packaging Supplier ® van glazen, plastic en metalen verpakkingen en sluitingen. Elk jaar levert het bedrijf miljarden artikelen aan klanten in elke sector, samen met diensten op het gebied van verpakkingsontwerp, financiering, advies, opslag en logistiek. Berlin Packaging brengt de beste dienstverleners op het gebied van productie, distributie en hogere winstgevendheid samen. De missie van het bedrijf is om de economische resultaten van haar klanten te verbeteren door middel van haar verpakkingsproducten en -diensten.

Bezoek BerlinPackaging.com en BerlinPackaging.eu voor meer informatie.

Persdienst – Omnicom PR Group Italië

Ilaria Sala

+39 335 8112968

Silvia Amadei

+39 324 0021566

Berlijn Verpakking

Elena Franzetti

+39 02 48436611 / +39 3401204145 voor EMEA

Celeste Osborne

+1 708 272 7046 voor Noord-Amerika

Awards

DE WINNAARS VAN DE 16E EDITIE
VAN DE WEDSTRIJD
BERLIJNSE VERPAKKING | BRUNI GLAS ONTWERPPRIJS

Milaan – 16 november 2022 – 4 min gelezen

BGDA post carousel 1 Nieuws

Voor deze 16e editie zijn er vier categorieën waarin studenten van de belangrijkste designuniversiteiten ter wereld zich bezighouden met de creatie van innovatieve verpakkingsproducten die Berlin Packaging vervolgens op de markt zal kunnen aanbieden: Gedistilleerde dranken, Wijn, Olie & Azijn en Huisgeuren.

Voor elke categorie werden een eerste en een tweede plaats bekendgemaakt, met als laatste de nominatie van een absolute winnaar. Daarnaast werden er drie eervolle vermeldingen en een prijs voor het Beste Grafische Paneel uitgereikt.

CATEGORIE GEDISTILLEERDE DRANKEN:

1e prijs: MESH, door Davide Intravaia ( Polytechnische Universiteit van Milaan)
De fles is geïnspireerd op een 3D polygonale mesh (die in computer graphics een raster voorstelt dat een object in de ruimte definieert). Dankzij de bijzondere driehoekige oppervlakken worden op het oppervlak speciale lichteffecten en lichtbrekingen gecreëerd, zodat het lijkt alsof je naar een prachtig juweel kijkt dat de inhoud van de fles nog beter tot zijn recht laat komen.

2e prijs: RELIC, door Daisy Ruiz (IUC)
Het product is geïnspireerd op een van de grootste Italiaanse kathedralen, de kathedraal van Milaan. De vorm van de fles herinnert in feite in de basis aan het ontwerp van de spitsbogen die typisch zijn voor de gotische architectuur en die de fles een bijna engelachtige vorm geven die het waard is om prominent tentoongesteld te worden in huis.

CATEGORIE OLIE EN AZIJN:

1e prijs: HELEN, door Mercedes Luhaces (UCSF)
Een product dat synoniem is aan eenheid en familie, dat niet geboren is om op zichzelf te staan, maar om deel uit te maken van een gedekte tafel. De vorm van Helen is echt bijzonder: het combineren van twee flessen bootst de vorm na van een druppel olie die ertussen valt, ook het lichaam van de fles wordt gekenmerkt door diagonale lijnen die zinspelen op een zonnestraal die begint bij de vallende schouders en eindigt op de zachte lijnen van de basis. Een vorm die zelfs de meest veeleisende gebruiker kan bekoren.

2e prijs: CARMEN, door Alessandro Ceriani (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Een olieflesje geïnspireerd op de architectuur van het zuidelijke Middellandse Zeegebied, met zijn typische eenvoudige vormen – bijvoorbeeld de klassieke witte en blauwe gebouwen van Griekenland. De fysionomie is dus verbonden met de oorsprong van de kostbare inhoud, waardoor het betekenis krijgt. De vormen zijn eenvoudig maar stevig, verzacht door een vloeiende boog aan de bovenkant en afgerond aan alle kanten voor een elegant en verfijnd resultaat.

WIJN CATEGORIE:

1e prijs: HARMONY, door Mercedes Luhaces (UCSF)
Een ramèfles die “chaotisch en mooi tegelijk” is: de romp begint strak en symmetrisch, met zachte en organische lijnen, maar als je bij het onderste gedeelte komt, verandert alles. Net als wanneer een druppel valt en concentrische golven creëert die zich uitbreiden tot ze verdwijnen, zo geven de harmonieuze lijnen het een beweging die zich uitstrekt tot het verdwijnt in het hoogtepunt van de fles.

2e prijs: DECOLTE’, door Giulia Macchini (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Om haar creatieve reis te beginnen, is de studente uitgegaan van het materiaal glas. Nadenkend over de charme, de elegantie maar ook de kwetsbaarheid, begon ze kromme lijnen te schetsen die de vormen van een fles konden versterken. Zo is dit project ontstaan, als eerbetoon aan wijn, maar ook aan glas.

CATEGORIE HUISPARFUMS:

1e prijs: FUJI, door Pham Minh Phuc ( Münster School of Design)
De vorm doet denken aan een berg in zijn vloeiende, zachte en natuurlijke fysionomie die de geest vervult met rust, kalmte en evenwicht. De sluiting stelt de top van de berg voor, geperforeerd aan de bovenkant om de stokjes in te steken die ook naast de fles in het daarvoor bestemde bord kunnen worden geplaatst. Voor Fuji zijn er veel variaties in materialen, texturen en kleuren die passen bij elke interieurstijl.

2e prijs: GRAMMY, door Maria Cecilia Buonocunto (Polytechnische Universiteit van Milaan)
De studente besloot een kit te maken bestaande uit een fles met omgevingsgeuren en een kaars, geïnspireerd op de vormen van oude grammofoons en vinyls. Indien nodig kan de basis (kaars) worden losgemaakt van de hoorn (lamellenrooster) en kan het ontwerp in zijn geheel worden ontdekt.

Eervolle vermeldingen Engineering:

NEFERTITI, door Giulia Pietracaprina (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Het is een product gewijd aan de wereld van de geesten, geïnspireerd op de warme landschappen van de woestijn, met zijn zachte en welomlijnde duinen.

De naam zelf is een drager van charme en verfijning en herinnert aan een van de belangrijkste en plechtigste personages van het oude Egypte, koningin Nefertiti, de grote koninklijke bruid van farao Achnaton en vertegenwoordigd in een van de kostbaarste kunstschatten.

HAYIM, door Victor Renaud (FS PACK COGNAC)
Gemaakt voor de wijnmarkt, belichaamt de fles het verlangen van de ontwerper om te reizen. Het oorspronkelijke idee is dat van een minimale en eenvoudige vorm die vervolgens wordt verpakt in een envelop die is geïnspireerd op een Koeweitse toren: de envelop vertegenwoordigt een uitnodiging om te reizen, alsof de fles in de zee drijft om een boodschap over te brengen.

Eervolle vermelding voor duurzaamheid:

DRIKO ECO by Agustina Massei (UCSF)
Driko werd gecreëerd voor de categorie Huisgeuren. De vorm is afkomstig van een elegante icosaëder waarvan de perfecte symmetrie verbonden is met heilige geometrie, die kunst, verfijning en strengheid uitdrukt door middel van een harmonie van geometrische spellen. In de eco-versie onderscheidt het zich door de recyclebare verpakking, omdat dezelfde elementen die de fles bevatten vervolgens het gebruik en hergebruik ervan mogelijk maken, dankzij de verschillende sticks die kunnen worden gebruikt voor essences en de multifunctionele container.

Het eerder genoemde MESH van Davide Intravaia werd ook bekroond als Beste Grafisch Paneel.

De algemene winnaar van de wedstrijd, die al is toegekend voor het onderdeel Huisgeuren, is Pham Minh Phuc met het FUJI-project.

OVER BERLIJN VERPAKKINGEN

Berlin Packaging is ’s werelds grootste Hybrid Packaging Supplier ® van glazen, plastic en metalen verpakkingen en sluitingen. Elk jaar levert het bedrijf miljarden artikelen aan klanten in elke sector, samen met diensten op het gebied van verpakkingsontwerp, financiering, advies, opslag en logistiek. Berlin Packaging brengt de beste dienstverleners op het gebied van productie, distributie en hogere winstgevendheid samen. De missie van het bedrijf is om de economische resultaten van haar klanten te verbeteren door middel van haar verpakkingsproducten en -diensten.

Bezoek BerlinPackaging.com en BerlinPackaging.eu voor meer informatie.

Persdienst – Omnicom PR Group Italië

Ilaria Sala

+39 335 8112968

Silvia Amadei

+39 324 0021566

Berlijn Verpakking

Elena Franzetti

+39 02 48436611 / +39 3401204145 voor EMEA

Celeste Osborne

+1 708 272 7046 voor Noord-Amerika

Awards

DE WINNAARS VAN DE 16E EDITIE
VAN DE WEDSTRIJD
BERLIJNSE VERPAKKING | BRUNI GLAS ONTWERPPRIJS

Milaan – 16 november 2022 – 4 min gelezen

BGDA post carousel 1 Nieuws

Voor deze 16e editie zijn er vier categorieën waarin studenten van de belangrijkste designuniversiteiten ter wereld zich bezighouden met de creatie van innovatieve verpakkingsproducten die Berlin Packaging vervolgens op de markt zal kunnen aanbieden: Gedistilleerde dranken, Wijn, Olie & Azijn en Huisgeuren.

Voor elke categorie werden een eerste en een tweede plaats bekendgemaakt, met als laatste de nominatie van een absolute winnaar. Daarnaast werden er drie eervolle vermeldingen en een prijs voor het Beste Grafische Paneel uitgereikt.

CATEGORIE GEDISTILLEERDE DRANKEN:

1e prijs: MESH, door Davide Intravaia ( Polytechnische Universiteit van Milaan)
De fles is geïnspireerd op een 3D polygonale mesh (die in computer graphics een raster voorstelt dat een object in de ruimte definieert). Dankzij de bijzondere driehoekige oppervlakken worden op het oppervlak speciale lichteffecten en lichtbrekingen gecreëerd, zodat het lijkt alsof je naar een prachtig juweel kijkt dat de inhoud van de fles nog beter tot zijn recht laat komen.

2e prijs: RELIC, door Daisy Ruiz (IUC)
Het product is geïnspireerd op een van de grootste Italiaanse kathedralen, de kathedraal van Milaan. De vorm van de fles herinnert in feite in de basis aan het ontwerp van de spitsbogen die typisch zijn voor de gotische architectuur en die de fles een bijna engelachtige vorm geven die het waard is om prominent tentoongesteld te worden in huis.

CATEGORIE OLIE EN AZIJN:

1e prijs: HELEN, door Mercedes Luhaces (UCSF)
Een product dat synoniem is aan eenheid en familie, dat niet geboren is om op zichzelf te staan, maar om deel uit te maken van een gedekte tafel. De vorm van Helen is echt bijzonder: het combineren van twee flessen bootst de vorm na van een druppel olie die ertussen valt, ook het lichaam van de fles wordt gekenmerkt door diagonale lijnen die zinspelen op een zonnestraal die begint bij de vallende schouders en eindigt op de zachte lijnen van de basis. Een vorm die zelfs de meest veeleisende gebruiker kan bekoren.

2e prijs: CARMEN, door Alessandro Ceriani (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Een olieflesje geïnspireerd op de architectuur van het zuidelijke Middellandse Zeegebied, met zijn typische eenvoudige vormen – bijvoorbeeld de klassieke witte en blauwe gebouwen van Griekenland. De fysionomie is dus verbonden met de oorsprong van de kostbare inhoud, waardoor het betekenis krijgt. De vormen zijn eenvoudig maar stevig, verzacht door een vloeiende boog aan de bovenkant en afgerond aan alle kanten voor een elegant en verfijnd resultaat.

WIJN CATEGORIE:

1e prijs: HARMONY, door Mercedes Luhaces (UCSF)
Een ramèfles die “chaotisch en mooi tegelijk” is: de romp begint strak en symmetrisch, met zachte en organische lijnen, maar als je bij het onderste gedeelte komt, verandert alles. Net als wanneer een druppel valt en concentrische golven creëert die zich uitbreiden tot ze verdwijnen, zo geven de harmonieuze lijnen het een beweging die zich uitstrekt tot het verdwijnt in het hoogtepunt van de fles.

2e prijs: DECOLTE’, door Giulia Macchini (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Om haar creatieve reis te beginnen, is de studente uitgegaan van het materiaal glas. Nadenkend over de charme, de elegantie maar ook de kwetsbaarheid, begon ze kromme lijnen te schetsen die de vormen van een fles konden versterken. Zo is dit project ontstaan, als eerbetoon aan wijn, maar ook aan glas.

CATEGORIE HUISPARFUMS:

1e prijs: FUJI, door Pham Minh Phuc ( Münster School of Design)
De vorm doet denken aan een berg in zijn vloeiende, zachte en natuurlijke fysionomie die de geest vervult met rust, kalmte en evenwicht. De sluiting stelt de top van de berg voor, geperforeerd aan de bovenkant om de stokjes in te steken die ook naast de fles in het daarvoor bestemde bord kunnen worden geplaatst. Voor Fuji zijn er veel variaties in materialen, texturen en kleuren die passen bij elke interieurstijl.

2e prijs: GRAMMY, door Maria Cecilia Buonocunto (Polytechnische Universiteit van Milaan)
De studente besloot een kit te maken bestaande uit een fles met omgevingsgeuren en een kaars, geïnspireerd op de vormen van oude grammofoons en vinyls. Indien nodig kan de basis (kaars) worden losgemaakt van de hoorn (lamellenrooster) en kan het ontwerp in zijn geheel worden ontdekt.

Eervolle vermeldingen Engineering:

NEFERTITI, door Giulia Pietracaprina (Polytechnische Universiteit van Milaan)
Het is een product gewijd aan de wereld van de geesten, geïnspireerd op de warme landschappen van de woestijn, met zijn zachte en welomlijnde duinen.

De naam zelf is een drager van charme en verfijning en herinnert aan een van de belangrijkste en plechtigste personages van het oude Egypte, koningin Nefertiti, de grote koninklijke bruid van farao Achnaton en vertegenwoordigd in een van de kostbaarste kunstschatten.

HAYIM, door Victor Renaud (FS PACK COGNAC)
Gemaakt voor de wijnmarkt, belichaamt de fles het verlangen van de ontwerper om te reizen. Het oorspronkelijke idee is dat van een minimale en eenvoudige vorm die vervolgens wordt verpakt in een envelop die is geïnspireerd op een Koeweitse toren: de envelop vertegenwoordigt een uitnodiging om te reizen, alsof de fles in de zee drijft om een boodschap over te brengen.

Eervolle vermelding voor duurzaamheid:

DRIKO ECO by Agustina Massei (UCSF)
Driko werd gecreëerd voor de categorie Huisgeuren. De vorm is afkomstig van een elegante icosaëder waarvan de perfecte symmetrie verbonden is met heilige geometrie, die kunst, verfijning en strengheid uitdrukt door middel van een harmonie van geometrische spellen. In de eco-versie onderscheidt het zich door de recyclebare verpakking, omdat dezelfde elementen die de fles bevatten vervolgens het gebruik en hergebruik ervan mogelijk maken, dankzij de verschillende sticks die kunnen worden gebruikt voor essences en de multifunctionele container.

Het eerder genoemde MESH van Davide Intravaia werd ook bekroond als Beste Grafisch Paneel.

De algemene winnaar van de wedstrijd, die al is toegekend voor het onderdeel Huisgeuren, is Pham Minh Phuc met het FUJI-project.

OVER BERLIJN VERPAKKINGEN

Berlin Packaging is ’s werelds grootste Hybrid Packaging Supplier ® van glazen, plastic en metalen verpakkingen en sluitingen. Elk jaar levert het bedrijf miljarden artikelen aan klanten in elke sector, samen met diensten op het gebied van verpakkingsontwerp, financiering, advies, opslag en logistiek. Berlin Packaging brengt de beste dienstverleners op het gebied van productie, distributie en hogere winstgevendheid samen. De missie van het bedrijf is om de economische resultaten van haar klanten te verbeteren door middel van haar verpakkingsproducten en -diensten.

Bezoek BerlinPackaging.com en BerlinPackaging.eu voor meer informatie.

Persdienst – Omnicom PR Group Italië

Ilaria Sala

+39 335 8112968

Silvia Amadei

+39 324 0021566

Berlijn Verpakking

Elena Franzetti

+39 02 48436611 / +39 3401204145 voor EMEA

Celeste Osborne

+1 708 272 7046 voor Noord-Amerika

Laatste nieuws

Frontview Boston Round Nieuws

Nieuws

PET Boston rond op voorraad

Wijchen – 7 november 2022 – 3 min gelezen

220922 Secondpage TallBostonRound Nieuws

Nieuws

PET Boston rond op voorraad

Wijchen – 10 oktober 2022 – 3 min gelezen

Momentus Cover 1 Nieuws

Nieuws

Berlin Packaging kondigt nieuwe EMEA-divisie voor gedistilleerde dranken aan op Luxe Pack Monaco

Monaco – 3 min gelezen