Nieuws

BERLIJN VERPAKKING INTERNATIONAAL OVERZICHT VAN
DE VERPAKKINGSINDUSTRIE

Wijchen – 17 juni 2022 – 3 min gelezen

Foto artikel Pakkracht Nieuws

Bron: Pakkracht

Van glazen verpakkingen tot plastic flessen en aluminium verpakkingen: je vindt ze allemaal bij Berlin Packaging. Als hybride leverancier bedienen ze verschillende markten. Klanten kunnen ook bij hen terecht voor het ontwerp. Met zijn grote internationale impact weet het bedrijf als geen ander wat er speelt in de sector.

Duurzaamheid

Op dit moment zijn er verschillende trends zichtbaar binnen de industrie, maar duurzaamheid loopt voorop. “Plastic wordt vaak gezien als de grote boosdoener, maar soms is het duurzamer dan andere materialen. We zien ook dat mensen nu vaak kijken hoe plastic verpakkingen met minder materiaal gemaakt kunnen worden. Zo wegen ze minder en zijn ze minder schadelijk voor het milieu. “Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderdeel van onze bedrijfsstrategie,” zegt Toussaint.

De materiaalprijzen en productiekosten zijn de afgelopen maanden ook gestegen. Tijdens de pandemie waren de prijzen lager omdat er minder vraag was. Na de pandemie beginnen de prijzen te stijgen. Voeg daar de oorlog in Oekraïne, de stijging van de transportkosten en de recessie aan toe en je hebt het perfecte recept voor extreem hoge prijzen. We zien dit niet alleen in onze sector, het is een algemene trend. Daarom kijken we steeds meer naar meer lokale oplossingen, zodat we minder afhankelijk zijn van hoge transportkosten.”

Hans Toussaint

Inkoopdirecteur van Berlin Packaging Benelux

Oplossingen

Markttrends zorgen er ook voor dat klanten hun perspectief bijstellen. “Er wordt niet alleen gekeken naar materialen, maar ook naar oplossingen. Klanten kiezen bijvoorbeeld vaker voor een navuloplossing. Daarbovenop komt nog het premium- en personalisatiegedeelte. Tegenwoordig wil iedereen iets nieuws en unieks. Om aan die behoefte te voldoen, hebben we Studio 111 aan onze diensten toegevoegd. Deze ontwerpstudio komt rechtstreeks uit Amerika en denkt visueel en innovatief. Daardoor hebben we andere gesprekken met onze klant. We zijn niet alleen leverancier, maar denken mee over de beste verpakkingsoplossingen. Onze business draait niet meer alleen om kostprijs en materialen, we willen de ideale sparringpartner zijn,” zegt Baudet.

De wortels van Berlin Packaging liggen in Amerika. In 2016 nam het bedrijf het Italiaanse Bruni Glass over, waarmee het voor het eerst voet aan wal zette in Europa. Verdere uitbreiding was dan ook geen overbodige luxe: in 2019 nam het bedrijf het Nederlandse Novio Packaging over en heeft het ook vestigingen in Spanje, Portugal, Duitsland en Zwitserland. En er zitten nog meer overnames in de pijplijn. “We willen de expansie in Europa voortzetten, maar we bewegen ons ook naar de Aziatische Pacific. Onze ambitie is om de grootste te worden in drie continenten,” legt Hans Toussaint, Purchasing Director bij Berlin Packaging, uit. Op elke locatie wordt de ‘denk globaal, handel lokaal’-mentaliteit sterk nageleefd. “We zijn allemaal lokale bedrijven met Europese slagkracht. Elke locatie heeft zijn eigen bedrijfsvoering, omvang en cultuur. Maar we doen het allemaal onder dezelfde vlag.”

Groei

De belangrijkste verandering door de overnames is een uitgebreid netwerk. “De vestiging in Italië bijvoorbeeld, die ook ons Europese hoofdkantoor is, richtte zich uitsluitend op glazen verpakkingen voor parfum, voedingsmiddelen en dranken. Sinds de overname door Berlin Packaging kunnen ze nu ook aluminium en kunststof oplossingen aanbieden. Elke locatie heeft zijn eigen specialiteit, maar door onze krachten te bundelen kunnen we gemakkelijker alle markten bedienen, van persoonlijke verzorging tot wijn en vitaminepillen. Binnen Novio Packaging is groei altijd een doelstelling geweest. Dat wordt voortgezet, maar onder een nieuwe naam”, legt Michel Baudet, Marketing Manager bij Berlin Packaging, uit.

Laatste nieuws

Link in bio Nieuws

Aanwinsten

Berlin Packaging zet snelle expansie in Frankrijk voort met overname
van Verrerie du Comtat

Milaan – 2 juni 2022 – 2 min gelezen

DSC 3496 zl scaled Nieuws

Jobs

Vacature: Assistent Controller Wijchen
(32-40 uur)

Wijchen – 1 juni 2022 – 5 min gelezen

DSC03429 scaled Nieuws

Nieuws

Plastic is niet zo eenvoudig – Karin Vermaat (de Gelderlander)

Wijchen – 25 mei 2022 – 3 min gelezen

Nieuws

INTERNATIONALE VERPAKKINGEN VAN BERLIJN
KIJK OP DE VERPAKKINGSINDUSTRIE

Wijchen – 17 juni 2022 – 3 min gelezen

Foto artikel Pakkracht Nieuws

Bron: Pakkracht

Van glazen verpakkingen tot plastic flessen en aluminium verpakkingen: je vindt ze allemaal bij Berlin Packaging. Als hybride leverancier bedienen ze verschillende markten. Klanten kunnen ook bij hen terecht voor het ontwerp. Met zijn grote internationale impact weet het bedrijf als geen ander wat er speelt in de sector.

Duurzaamheid

Op dit moment zijn er verschillende trends zichtbaar binnen de industrie, maar duurzaamheid loopt voorop. “Plastic wordt vaak gezien als de grote boosdoener, maar soms is het duurzamer dan andere materialen. We zien ook dat mensen nu vaak kijken hoe plastic verpakkingen met minder materiaal gemaakt kunnen worden. Zo wegen ze minder en zijn ze minder schadelijk voor het milieu. “Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderdeel van onze bedrijfsstrategie,” zegt Toussaint.

De materiaalprijzen en productiekosten zijn de afgelopen maanden ook gestegen. Tijdens de pandemie waren de prijzen lager omdat er minder vraag was. Na de pandemie beginnen de prijzen te stijgen. Voeg daar de oorlog in Oekraïne, de stijging van de transportkosten en de recessie aan toe en je hebt het perfecte recept voor extreem hoge prijzen. We zien dit niet alleen in onze sector, het is een algemene trend. Daarom kijken we steeds meer naar meer lokale oplossingen, zodat we minder afhankelijk zijn van hoge transportkosten.”

Hans Toussaint

Inkoopdirecteur van Berlin Packaging Benelux

Oplossingen

Markttrends zorgen er ook voor dat klanten hun perspectief bijstellen. “Er wordt niet alleen gekeken naar materialen, maar ook naar oplossingen. Klanten kiezen bijvoorbeeld vaker voor een navuloplossing. Daarbovenop komt nog het premium- en personalisatiegedeelte. Tegenwoordig wil iedereen iets nieuws en unieks. Om aan die behoefte te voldoen, hebben we Studio 111 aan onze diensten toegevoegd. Deze ontwerpstudio komt rechtstreeks uit Amerika en denkt visueel en innovatief. Daardoor hebben we andere gesprekken met onze klant. We zijn niet alleen leverancier, maar denken mee over de beste verpakkingsoplossingen. Onze business draait niet meer alleen om kostprijs en materialen, we willen de ideale sparringpartner zijn,” zegt Baudet.

De wortels van Berlin Packaging liggen in Amerika. In 2016 nam het bedrijf het Italiaanse Bruni Glass over, waarmee het voor het eerst voet aan wal zette in Europa. Verdere uitbreiding was dan ook geen overbodige luxe: in 2019 nam het bedrijf het Nederlandse Novio Packaging over en heeft het ook vestigingen in Spanje, Portugal, Duitsland en Zwitserland. En er zitten nog meer overnames in de pijplijn. “We willen de expansie in Europa voortzetten, maar we bewegen ons ook naar de Aziatische Pacific. Onze ambitie is om de grootste te worden in drie continenten,” legt Hans Toussaint, Purchasing Director bij Berlin Packaging, uit. Op elke locatie wordt de ‘denk globaal, handel lokaal’-mentaliteit sterk nageleefd. “We zijn allemaal lokale bedrijven met Europese slagkracht. Elke locatie heeft zijn eigen bedrijfsvoering, omvang en cultuur. Maar we doen het allemaal onder dezelfde vlag.”

Groei

De belangrijkste verandering door de overnames is een uitgebreid netwerk. “De vestiging in Italië bijvoorbeeld, die ook ons Europese hoofdkantoor is, richtte zich uitsluitend op glazen verpakkingen voor parfum, voedingsmiddelen en dranken. Sinds de overname door Berlin Packaging kunnen ze nu ook aluminium en kunststof oplossingen aanbieden. Elke locatie heeft zijn eigen specialiteit, maar door onze krachten te bundelen kunnen we gemakkelijker alle markten bedienen, van persoonlijke verzorging tot wijn en vitaminepillen. Binnen Novio Packaging is groei altijd een doelstelling geweest. Dat wordt voortgezet, maar onder een nieuwe naam”, legt Michel Baudet, Marketing Manager bij Berlin Packaging, uit.

Laatste nieuws

Link in bio Nieuws
Link in bio Nieuws

Aanwinsten

Berlin Packaging zet snelle expansie in Frankrijk voort met de overname van Verrerie du Comtat

Milaan – 2 juni 2022 – 2 min gelezen

DSC 3496 zl scaled Nieuws

Jobs

Vacature: Assistent Controller Wijchen (32-40 uur)

Wijchen – 1 juni 2022 – 5 min gelezen

DSC03429 scaled Nieuws

Nieuws

Plastic is niet zo eenvoudig – Karin Vermaat (de Gelderlander)

Wijchen – 25 mei 2022 – 3 min gelezen

Nieuws

DE INTERNATIONALE KIJK VAN BERLIJN PACKAGING OP
DE VERPAKKINGSINDUSTRIE

Wijchen – 17 juni 2022 – 3 min gelezen

Foto artikel Pakkracht Nieuws

Bron: Pakkracht

Van glazen verpakkingen tot plastic flessen en aluminium verpakkingen: je vindt ze allemaal bij Berlin Packaging. Als hybride leverancier bedienen ze verschillende markten. Klanten kunnen ook bij hen terecht voor het ontwerp. Met zijn grote internationale impact weet het bedrijf als geen ander wat er speelt in de sector.

Duurzaamheid

Op dit moment zijn er verschillende trends zichtbaar binnen de industrie, maar duurzaamheid loopt voorop. “Plastic wordt vaak gezien als de grote boosdoener, maar soms is het duurzamer dan andere materialen. We zien ook dat mensen nu vaak kijken hoe plastic verpakkingen met minder materiaal gemaakt kunnen worden. Zo wegen ze minder en zijn ze minder schadelijk voor het milieu. “Duurzaamheid wordt een steeds belangrijker onderdeel van onze bedrijfsstrategie,” zegt Toussaint.

De materiaalprijzen en productiekosten zijn de afgelopen maanden ook gestegen. Tijdens de pandemie waren de prijzen lager omdat er minder vraag was. Na de pandemie beginnen de prijzen te stijgen. Voeg daar de oorlog in Oekraïne, de stijging van de transportkosten en de recessie aan toe en je hebt het perfecte recept voor extreem hoge prijzen. We zien dit niet alleen in onze sector, het is een algemene trend. Daarom kijken we steeds meer naar meer lokale oplossingen, zodat we minder afhankelijk zijn van hoge transportkosten.”

Hans Toussaint

Inkoopdirecteur van Berlin Packaging Benelux

Oplossingen

Markttrends zorgen er ook voor dat klanten hun perspectief bijstellen. “Er wordt niet alleen gekeken naar materialen, maar ook naar oplossingen. Klanten kiezen bijvoorbeeld vaker voor een navuloplossing. Daarbovenop komt nog het premium- en personalisatiegedeelte. Tegenwoordig wil iedereen iets nieuws en unieks. Om aan die behoefte te voldoen, hebben we Studio 111 aan onze diensten toegevoegd. Deze ontwerpstudio komt rechtstreeks uit Amerika en denkt visueel en innovatief. Daardoor hebben we andere gesprekken met onze klant. We zijn niet alleen leverancier, maar denken mee over de beste verpakkingsoplossingen. Onze business draait niet meer alleen om kostprijs en materialen, we willen de ideale sparringpartner zijn,” zegt Baudet.

De wortels van Berlin Packaging liggen in Amerika. In 2016 nam het bedrijf het Italiaanse Bruni Glass over, waarmee het voor het eerst voet aan wal zette in Europa. Verdere uitbreiding was dan ook geen overbodige luxe: in 2019 nam het bedrijf het Nederlandse Novio Packaging over en heeft het ook vestigingen in Spanje, Portugal, Duitsland en Zwitserland. En er zitten nog meer overnames in de pijplijn. “We willen de expansie in Europa voortzetten, maar we bewegen ons ook naar de Aziatische Pacific. Onze ambitie is om de grootste te worden in drie continenten,” legt Hans Toussaint, Purchasing Director bij Berlin Packaging, uit. Op elke locatie wordt de ‘denk globaal, handel lokaal’-mentaliteit sterk nageleefd. “We zijn allemaal lokale bedrijven met Europese slagkracht. Elke locatie heeft zijn eigen bedrijfsvoering, omvang en cultuur. Maar we doen het allemaal onder dezelfde vlag.”

Groei

De belangrijkste verandering door de overnames is een uitgebreid netwerk. “De vestiging in Italië bijvoorbeeld, die ook ons Europese hoofdkantoor is, richtte zich uitsluitend op glazen verpakkingen voor parfum, voedingsmiddelen en dranken. Sinds de overname door Berlin Packaging kunnen ze nu ook aluminium en kunststof oplossingen aanbieden. Elke locatie heeft zijn eigen specialiteit, maar door onze krachten te bundelen kunnen we gemakkelijker alle markten bedienen, van persoonlijke verzorging tot wijn en vitaminepillen. Binnen Novio Packaging is groei altijd een doelstelling geweest. Dat wordt voortgezet, maar onder een nieuwe naam”, legt Michel Baudet, Marketing Manager bij Berlin Packaging, uit.

Laatste nieuws

Link in bio Nieuws

Aanwinsten

Berlin Packaging zet snelle expansie in Frankrijk voort met de overname van Verrerie du Comtat

Milaan – 2 juni 2022 – 2 min gelezen

DSC 3496 zl scaled Nieuws

Jobs

Vacature: Assistent Controller Wijchen (32-40 uur)

Wijchen – 1 juni 2022 – 5 min gelezen

DSC03429 scaled Nieuws

Nieuws

Plastic is niet zo eenvoudig – Karin Vermaat (de Gelderlander)

Wijchen – 25 mei 2022 – 3 min gelezen